lørdag den 29. marts 2014

At arbejde med ler - perler og terninger....

Min datter sagde en dag: "Nu skulle vi IGEN brænde perler på bål!" - Hun har åbenbart prøvet det flere gange. Jeg bad hende derfor være min supervisor på projektet :)

Først trilles nogle kugler, så laves der hul til en snor - kuglen bliver dermed til en perle ;)

 
Deko med en tændstik:

 
En kugle trykkes forsigtigt på 6 sider så den bliver til en terning. En tændstik laver prikkerne:

 
Herlighederne lægges i en gammel kagedåse med lidt halm. Dåsen smides i et bål et par timer:
 
 
Dåsen fiskes ud med en tang:
 
 
Perler, terninger og halm er forkullet (fordi de har gennemgået en ufuldstændig forbrændings-proces):

 
Det færdige resultat - Som min datter (9 år) sagde: "Jeg sagde jo de blev grimme!". Jeg har selv svært ved at se det æstetisk skønne i dette, men nu er det prøvet ;)

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar