lørdag den 29. marts 2014

At arbejde med ler - figurer...

Med erindring om en tidligere erfaring med at lave figurer af hhv dekorations-ler og rød-ler, var det min intention, at jeg ville lave noget der kunne bruges til påske - jeg havde ikke nogen påske-udstikker-forme, så jeg ville starte med at afprøve hvordan jeg kunne få leret til at makke ret. Med de tidligere erfaringer med at lave skåle og perler, var jeg lidt pas på materialet! Jeg syntes det er svært at arbejde med fordi det klistrer helt vildt. Jeg tænker, om der måske kan være forskel på tørstof-indholdet i forskellige leveringer? Jeg erindrer i hvertfald ikke, at det var så besværligt som jeg syntes det er nu....

Jeg forsøgte at tage en klump ler i en plastpose og rulle den ud. Bagefter klippede jeg posen op. Der var spor af plastikfolder i leret - dem ville jeg glitte med vand:


 
Kage-udstikkere til dyrene og en lille kniv til hjertet:


 
Emnerne ligger til tørre:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar